Reklama to podstawowy krok po uruchomieniu każdego sklepu internetowego. Dzięki niej najszybciej możesz zyskać nowych klientów. Reklamę internetową dla e-sklepu da się prowadzić samemu. Można zacząć od najprostszych reklam na portalach społecznościowych lub innych witrynach, które udostępniają taką możliwość. Jest to jednak pracochłonne.

W jaki sposób jeszcze można promować swój sklep internetowy?

Google Ads (AdWords)

Darmowe narzędzie wydane przez Google służące do reklamy, która zostaje wyświetlana powyżej i poniżej wyników wyszukiwarki. Reklama składa się z nagłówka, adresu URL oraz tekstu, które można dowolnie modyfikować w panelu zarządzania.

Facebook Ads

Płatna reklama w najbardziej popularnym serwisie społecznościowym Facebook. System Ads pozwala na definiowanie grupy odbiorców reklamy, dzięki czemu można w łatwy sposób wydzielić grupę osób zainteresowanych naszym sklepem internetowym.

Pozycjonowanie

To działanie, którego celem jest podwyższanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. Czym wyżej Twoja strona się znajduje pod wybranymi frazami, tym chętniej ludzie na nią zaglądają.

Marketing szeptany

Reklama tworzona przez przekazywanie informacji na temat sklepu do innych osób. Zwykła rozmowa, spontaniczne wypowiedzi, komentarze na forach internetowych lub polecanie na portalach społecznościowych.

Media społecznościowe

Facebook, YouTube – tam również możesz reklamować swoje produkty poprzez tworzenie fanpage swojego sklepu, czy też zakup reklamy u popularnej osoby na serwisie YouTube.

Kto i jak może pomóc wypromować sklep internetowy?

Podczas tworzenia reklamy w internecie warto skorzystać jest z pomocy osób zajmujących się tym. Doświadczony freelancer lub agencja reklamowa oferuje wsparcie marketingowe profesjonalnie. Przy odpowiednim budżecie reklamowym każdy z nich może wypromować swój sklep internetowy.

Kogo wybrać? Freelancer czy agencja reklamowa? Freelancerzy, którzy zajmują się reklamą Twojej witryny w sieci, są o wiele tańszym rozwiązaniem w porównaniu do agencji reklamowych. Oczywiście tańszym nie oznacza gorszym. Warto poszukać profesjonalnych osób, które potrafią tworzyć atrakcyjną i skuteczną reklamę. Najlepszym rozwiązaniem jest współpraca ze specjalistami, którzy potrafią pokazać efekty swojej pracy i zaplanować kolejną strategię, która będzie skuteczna. Do tego grona należy Mama Marketing.